Divadlo Na zábradlí
Masopust - ORLANDO

Masopust - ORLANDO Virginia Woolfová

PREMIÉRA
15. června 2014

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ
90 minut bez přestávky

The Weird Picnic

Podle románu Virginie Woolfové v překladu Kateřiny Hilské
a divadelní hry Orlando Lenky Lagronové.

Osoby a Obsazení

  • Orlando: Anežka Kubátová, Miloslav König
  • Královna: Tomáš Dianiška
  • Saša: Martina Krátká
  • Knihovnice: Ivana Šolcová
  • Básník: Martina Krátká
  • Shel: Anežka Kubátová
  • Ludvík: Martina Krátká

Inscenační tým

  • Adaptace: Tereza Marečková, Anna Petrželková
  • Režie: Anna Petrželková Dramaturgie: Tereza Marečková 
  • Scéna a kostýmy: Hana Knotková Hudba: Jakub Kudláč
  • Světla: Ondřej Růžička Zvuk: Štěpán Tretiag

Reprízy

Omlouváme se, repríza této inscenace není na nejbližší dobu plánována.
Pro aktuální termíny našich představení navštivte sekci program.


Virginia Woolfová je jednou ze zásadních autorek 20. století. V jejích rukách se začala klasická próza měnit v introspektivním dobrodružství s mnoha silnými smyslovými obrazy, které dovolují nečekaně ostrý vzhled do nitra postav. Jedním z jejích nejpronikavějších románů je fantaskní biografie mladého šlechtice Orlanda, napsaná Virginií Woolfovou roku 1928. Kniha, napsaná lehkým perem “na dovolené” mezi jinými romány, je zřídlem nespoutané imaginace, která předčí i nejodvážnější postmoderní díla. Román Orlando v sobě nese několikerá tajemství, která svádějí k jevištnímu rozluštění. Tajemství spánku, tajemství proměny a tajemství času. Dotýkáme se jich s dychtivým vědomím toho, že nejen my čteme knihu, ale i ona čte nás!

TISKOVÁ ZPRÁVA


"Nápaditost, s jakou tvůrci rozvíjejí složitou literární předlohu a povyšují ji na divadelní tvar, činí z Orlanda zásadní počin, a to nejen v kontextu společnosti Masopust a režijní tvorby Anny Petrželkové."

Marcela Magdová, deník Metro

"Inscenace Orlando je provokativní celek. Petrželková vytváří lyrické obrazy, které zároveň vypadají jako dekadentní kabaret nebo travesti show. Básnivost režisérka tak neustále rozbíjí groteskní, vizuální složkou. Orlando vytváří pozoruhodné paradoxy a do diskuze o historické úloze emancipace přikládá velmi originální pohled."
Martin Macháček, Tyjátr - Radio Wave

"V Orlandovi Anny Petrželkové se podařilo přenést na divadelní prkna nadstandardně bohatý výřez našeho světa pomocí docela skromných prostředků. Anna Petrželková je totiž evidentně mistrem v oboru mnohoříkajících vizuálních zkratek."
Kateřina Nechvílová, Literární noviny

"Je to bláznivá podívaná, chvílemi zvrácená, chvílemi něžná a nesmělá. Nikdo neodejde z divadla neposkvrněn kontroverzním zpracováním, což ovšem není na škodu a rozhodně to neubírá na dojemné lyričnosti a hravosti slov Woolfové."
Tamara Zubac, Informuji.cz